Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19 Lut 2019, 12:19



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 2 posty(ów) ] 
 FAQ - oleje Millers Oils 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2010, 09:30
Posty: 179
Post FAQ - oleje Millers Oils
Najczęściej zadawane pytania:

FAQ
OLEJE SILNIKOWE


1. Co to jest “lepkość” oleju?
Lepkość to miara gęstości oleju. Lepkość (gęstość) oleju w niskich i wysokich temperaturach jest mierzona w skali
scharakteryzowanej przez Society of Automotive Engineers (SAE) i jest podana w formie liczb przy oznaczeniu SAE.
Na przykład olej SAE 30 będzie mniej gęsty niż olej SAE 40.

2. Co to oznacza: olej uniwersalny Multigrade?
Oleje Multigrade zostały wynalezione w latach 60-tych – powstał pierwszy olej 20w50. Wcześniej, wszystkie oleje były
olejami typu Monograde – czyli w różnych warunkach atmosferycznych stosowano różne oleje.
Stworzenie oleju Multigrade było możliwe dzięki wynalezieniu polimerów. Polimery to inteligentne cząstki, któe
rozszerzają się pod wpływem temperatury. Dlatego też oleje Multigrade mogą mieć lepkość np. SAE 20 gdy jest zimno i
SAE 50, gdy jest ciepło. Taki olej ma oznaczenie 20W50. To powoduje, że nie trzeba już wymieniać oleju z mniej
gęstego w zimie, na bardziej gęsty w lecie.
Liczba 20w to lepkość oleju w niskiej temperaturze a liczba 50 to lepkość oleju w 1000C.

3. Jaka jest różnica pomiędzy olejem mineralnym a syntetycznym?
Oba oleje powstają z ropy naftowej. Olej mineralny jest otrzymywany bezpośrednio podczas procesu rafinacji, podczas
gdy oleje syntetyczne są poddawane procesom chemicznym, które modyfikują i poprawiają jego strukturę chemiczną.
Tym samym oleje syntetyczne mają lepsze osiągi niż oleje mineralne zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach,
ale są niestety droższe.

4. Jaki właściwości i jaką przewagę mają oleje syntetyczne?
Tak jak w przypadku olei mineralnych, występują różnice jakościowe między poszczególnymi olejami ale ogólne lepsze
cechy, to:
• Lepsza płynnośc oleju w niskich temperaturach, co powoduje, że można produkować mniej gęste oleje, których
wymagają nowoczesne silniki w celu redukcji zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych.
• Wyższa wytrzymałość filmu olejowego, a tym samym mniejsze zużywanie się silnika.
• Większa stabilność i mniejsza lotność w wysokich temperaturach, redukuje zużycie oleju.

5. Co to jest: olej półsyntetyczny?
Jak sama nazwa sugeruje, olej półsyntetyzny to mieszanka olejów o bazach syntetycznych i mineralnych. Osiągi oraz
cena takiego oleju mieszczą się pomiędzy olejami mineralnymi a w pełni syntetycznymi.

6. Czy potrzebuję innego oleju do silnika benzynowego, a innego do silnika Diesel?
Generalnie odpowiedź brzmi: tak, w starszych pojazdach, gdyż oleje do silników Diesel mają lepsze właściwości
czyszczące. To bardzo ważne, aby przestrzegać zaleceń producenta pojazdu co do klasy i lepkości oleju. Jest to
szczególnie istotne, jeśli Twój samochód ma wydłużone okresy pomiędzy przeglądami, i jest jeszcze na gwarancji.
Jednak najnowsze trendy w nowoczesnych samochodach to taki sam olej do silników benzynowych i Diesel.

7. Dlaczego oleje syntetyczne są droższe od mineralnych?
Z powodu lepszej jakości i osiągów. Olej syntetyczny jest poddawany bardziej wyrafinowanym procesom tworzenia a to
oznacza , że droższa jest jego produkcja. Oczywiście jego osiągi rekompensują dodatkowe koszty. Oleje syntetyczne
pozwalają na stosowanie dłuższych okresów między wymianami oleju, redukują jego zużycie, zapewniają mniejsze
zużycie paliwa. Analogicznie, oleje półsyntetyczne kosztują więcej niż mineralne, a mniej niż w pełni syntetyczne.

DODATKI DO BENZYNY

8. Kiedy powinienem używać dodatków do paliwa?
Musisz używać dodatków do paliwa wtedy, gdy Twój starszy samochód jest skonstruowany tak, aby jeździł na
niedostępnej już benzynie ołowiowej, lub gdy w Twoim nowym samochodzie chcesz poprawić jego osiągi i zmniejszyć
zużycie paliwa.

9. Jak działają dodatki do paliwa?
Dodatki do benzyny Millers zwiększają liczbę oktanową benzyny, działają przeciwstukowo, pozwalają starszym silnikom
na używanie benzyny bezołowiowej.

10. Co to jest liczba oktanowa?
Liczba oktanowa to wskaźnik zdolności paliwa na uniknięcie spalania stukowego. Im wyższa, tym większą odporność na
spalanie stukowe ma benyzna. To pozwala na uzyskanie większej mocy silnika i/lub zmniejszenie spalania. Im wyższa
liczba oktanowa, tym lepsze paliwo.

11 Czy Millers produkuje dodatek zastępujący ołów, który można stosować w benzynie bezołowiowej?
Tak, Millers VSP Plus. W przeszłości, Tetra Etyl był dodawany do benzyny w celu poprawienia osiągów silnika i
zwiększenia liczby oktanowej. Smaruje także zawory i chroni gniazd zaworowych. Millers VSP Plus zawiera dodatek
manganu znany jako MMT zastęujący tu ołów.
Dodany do benzyny, zwiększa liczbę oktanów o 2, chroni przed wybuchem i smaruje zawory. Benzyna bezołowiowa 97
oktan, po dodaniu VSP Plus staje się ekwiwalentem benzyny ołowiowej 99 oktan.

12. Czy wszystkie dodatki zastępujące ołów są takie same?
Nie, większość z nich tylko smaruje gniazda zaworowe, nie podnosząc liczby oktanowej. Millers VSP Plus jest inny, gdyż
zwiększa także liczbę oktanową i smaruje zawory.

13. Jakiego dodatku do benzyny powinienem użyć, aby maksymalnie zwiększyć osiągi mojego samochodu?
Millers CVL Turbo zwiększy liczbę oktanową o 4 oktany. Oznacza to do 103 oktanów przy zmieszaniu z benzyną Shell V
Power Racing lub podobną benzyną bezołowiową klasy premium. Jest to idealne połączenie do Motorsportu (rajdy,
wyścigi) lub okazjonalnych wyjazdów na tory wyścigowe.

14. Czy mogę używać Millers CVL Turbo w samochodzie wyposażonym w katalizator?
Tak, nie ma problemu jeśli chodzi o użytek na torze, rajdzie, lub przy okazjonalnym użytku na drodze, ale
systematyczne jego używanie nie jest polecane. W naszej ofercie znajduje się produkt, który nazywa się Octane Plus
(zwiększa liczbę oktanową benzyny o 2 oktany) i można go systematycznie stosować w samochodach wyposażonych w
katalizator.

_________________
www.pablogarage.pl


30 Sty 2011, 16:06
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2010, 09:30
Posty: 179
Post Re: FAQ - oleje Millers Oils
Najczęściej zadawane pytania

FAQ
OLEJE SILNIKOWE MOTORSPORT


1. Czy oleje Motorsport są inne niż oleje serii Premium i dlaczego?
Tak, oleje silnikowe Millers Motorsport mają całkowice inną formułę niż oleje przeznaczone do użytku
codziennego. Oleje do użytku codziennego muszą zgadzać się z wymogami producentów samochodów, takimi
jak: wpływ na zużycie paliwa oraz niska emisja substancji szkodliwych do atmosfery. Oleje Millers Motorsport nie
uznają takich kompormisów, a ich zadanie to zapewnienie maksymalnych osiągów nawet w najcięższych
warunkach.

2. OK, więc jaki dokładnie są to różnice?
Po pierwsze, oleje Millers Motorsport zawierają najwyższej jakości bazę syntetyczną oraz odpowiednie dodatki.
Wszystki oleje Motorsport różnych producentów to oleje typu Multigrade zawierające polimery, które zmieniają
olej bazowy w olej typu Multigrade. Znakomice sprawdza się to przy olejach do codziennego użytku. Problem z
polimerami polega na tym, że nie „dają sobie rady” w miejscach trudnostępnych, tam gdzie występuje duże tarcie,
zwłaszcza w ciężkich warunkach, np. przy czopie wału korbowego, i między wałem a popychaczem. Inaczej
mówiąc, polimery robią się cieńsze dokładnie w tych miejscach, w których nie powinny.
Oleje Millers Motorsport zawierają dodatki zwane estrami, które zastępują polimery, zwiększają odporność filmu
olejowego, w miejscach gdzie występuje największe tarcie i ścinanie. Więcej informacji o estrach znajdziecie
Państwo w artykule w angielskim magazynie Race Engine Technology, którego kopia znajduje się także na
naszej stronie internetowej..

3. Czy to oznacza, że najlepszy olej będzie się składał w 100% z estrów?
Nie. Najlepsze osiągi zapewnia mieszanka estrów oraz baz olejów w pełni syntetycznych. Dlatego właśnie Millers
używa mieszankę 3 różnych estrów, w pełni syntetycznego oleju bazowego oraz wyrafinowanych dodatków do
Motorsportu.

4. Zauważyłem, że w ofercie są półsyntetyczne oleje Motorsport. Do czego one są przeznaczone?
Niektóre typy silników pracują znakomicie na oleju półsyntetycznym, nawet w warunkach Motorsportu. Chodzi tu
głównie o silniki z lat 50-tych i 60-tych takie jak MG, Austin Healey, Jaguar i wyścigowe silniki tworzone przez
Ford Kent i Pinto. W tych silnikach producent poleca olej SAE 20W50 i olej Millers Motorsport CSS 20w50 jest dla
nich idealnym rozwiązaniem. Produkujemy także COR 20w50, stworzony przede wszystkim do krótkich wyścigów
po torach płaskich i do wyścigów po torach owalnych. Są idealne do tych sportów i tańsze niż w pełni syntetyczne
oleje serii Motorsport.

5. Czy potrzebuję specjalnego oleju do docierania silnika w wyczynowym silniku?
Zdecydowanie go polecamy. Jest bardzo trudno docierać nowe pierścienie i tuleje (cylindry) na oleju
syntetycznym lub półsyntetycznym. Dlatego Millers produkuje wyczynowy olej do docierania silnika : CRO 10w40.
Jest to najwyższej jakości olej mineralny, który chroni wałki, popychacze itd. pomagając jednocześnie w ułożeniu
się pierścieni. Może być używany do docierania silnika zarówno na hamowni, jak i na drodze. Procedurę
docierania silnika znajdziesz na naszej stronie internetowej: http://www.millers.pl

6. Produkujecie oleje Motorsport w wielu różnych lepkościach. Jak mam zdecydować, której użyć w moim
silniku?

To zależy od stopnia przeróbek w silniku. Zacznij od instrukcji swojego samochodu. Jeśli producent sugeruje
5w40 do codziennego użytku i tak chcesz użytkować swój samochód – użyj CFS 5W40. Jeśli silnik będzie
użytkowany okazjonalnie na torach, polecamy zastosowanie CFS 10W40. Jeśli silnik jest mocno zmodyfikowany,
samochodu używasz w rajdach, wyścigach, lub systematycznie na torze – użyj CFS 10W60. Tą zasadę możesz
przyjąć do wszystkich zastosowań

OLEJE PRZEKŁADNIOWE MOTORSPORT

7. Jaka jest różnica pomiędzy olejem silnikowym a przekładniowym?
Na początku motoryzacji ten sam olej służył do smarowania silnika i przekładni. Teraz jest zdecydowanie inaczej.
Wszystkie oleje przekładniowe Millers Motorsport spełniają normy GL4/GL5, (zarówno półsyntetyczne, jak i w
pełni syntetyczne) i mogą być używanie w skrzyniach biegów i dyferencjałach.

8. Jakiego oleju powinienem używać do dyferencjałów o ograniczonym poślizgu (ze „szperami”)?
To zależy od rodzaju szpery. Szpery płytkowe oraz typu „Salisbury” potrzebują specjalnego oleju, który zawiera
modyfikatory tarcia, które redukują poślizg i zapewniają płynny przyrost mocy. Oleje przekładniowe Millers do
szper płytkowych mają w nazwie skrót LS. Mechanizmy typu Torsen nie potrzebują oleju LS, tylko dobry olej
przekładniowy o wyrafinowanych osiągach taki jak CRX, jakkolwiek stosowanie oleju LS nie wyrządzi im szkody.

9. Czy są od tego jakieś wyjątki?
Tak. Niestety zsynchronizowane skrzynie nie lubią modyfikatorów tarcia. Gdy występuje poślizg, modyfikatory
starają się go wyeliminować, i może to utrudnić zmianę biegu. Problem ten jest szczególnie uciążliwy w
samochodach przednionapędowych, gdzie skrzynia zsynchronizowana używa tego samego oleju co dyferencjał.
Wtedy najlepszym kompromisem jest Millers CRX 75w90, który został stworzony właśnie w celu rozwiązania tego
problemu..

10. Dlaczego sprzedajecie przekładniowe oleje „heavy-duty” np. o lepkości 80w140?
W niektórych skrzyniach biegi (zębatki) nie są fizycznie wystarczająco duże aby przenieść wystarczająco dużo
mocy i momentu obrotowego. W takich warunkach nawet utwardzenie powierzchniowe zębatek może nie
wystarczyć i może wystąpić przedwczesne ich zużycie. Olej o wyższej lepkości w takich warunkach zadziała jak
„poduszka” , a jednocześnie umożliwi pełne przekazanie mocy, chroniąc zębatki przed zużyciem.

11. Co oznacza skrót BM w nazwach olejów Millers Motorsport?
Oleje przekładniowe serii BM zawierają pół stałe dodatki reagujące z i chroniące powierzchnię zębów na
zębatkach poszczególnych biegów. Tłumią one także obciążenie uderzeniowe w kłowych skrzyniach biegów,
redukują tarcie, i przedłużają żywotność skrzyni. Chronią także wszelkie ostre krawędzie w skrzyni. Występują
także w wersji LS BM z dodatkami do szper, i te oleje nie powinny być używane w skrzyniach
zsynchronizowanych. Oleje BM występują we wszystkich lepkościach.

MOTORSPORT PETROL ADDITIVES

12. Kiedy powinienem używać dodatków do paliwa?
Musisz używać dodatków do paliwa wtedy, gdy Twój starszy samochód jest skonstruowany tak, aby jeździł na
niedostępnej już benzynie ołowiowej, lub gdy w Twoim nowym samochodzie chcesz poprawić jego osiągi i
zmniejszyć zużycie paliwa.

13. Jak działają dodatki do paliwa?
Dodatki do benzyny Millers zwiększają liczbę oktanową benzyny, działają przeciwstukowo, pozwalają starszym
silnikom na używanie benzyny bezołowiowej.

14. Co to jest liczba oktanowa?
Liczba oktanowa to wskaźnik zdolności paliwa na uniknięcie spalania stukowego. Im wyższa, tym większą
odporność na spalanie stukowe ma benyzna. To pozwala na uzyskanie większej mocy silnika i/lub zmniejszenie
spalania. Im wyższa liczba oktanowa, tym lepsze paliwo.

15 Czy Millers produkuje dodatek zastępujący ołów, który można stosować w benzynie bezołowiowej?
Tak, Millers VSP Plus. W przeszłości, Tetra Etyl był dodawany do benzyny w celu poprawienia osiągów silnika i
zwiększenia liczby oktanowej. Smaruje także zawory i chroni gniazd zaworowych. Millers VSP Plus zawiera
dodatek manganu znany jako MMT zastęujący tu ołów.
Dodany do benzyny, zwiększa liczbę oktanów o 2, chroni przed wybuchem i smaruje zawory. Benzyna
bezołowiowa 97 oktan, po dodaniu VSP Plus staje się ekwiwalentem benzyny ołowiowej 99 oktan.

16. Czy wszystkie dodatki zastępujące ołów są takie same?
Nie, większość z nich tylko smaruje gniazda zaworowe, nie podnosząc liczby oktanowej. Millers VSP Plus jest
inny, gdyż zwiększa także liczbę oktanową i smaruje zawory.

17. Jakiego dodatku powinienem używać w wyczynowym silniku?
Millers CVL to dodatek do benzyny, który spełnia wymogi FIA.

- Jakiego dodatku do benzyny powinienem użyć, aby maksymalnie zwiększyć osiągi mojego
samochodu?
Millers CVL Turbo zwiększy liczbę oktanową o 4 oktany. Oznacza to do 103 oktanów przy zmieszaniu z benzyną
Shell V Power Racing lub podobną benzyną bezołowiową klasy premium. Jest to idealne połączenie do
Motorsportu (rajdy, wyścigi) lub okazjonalnych wyjazdów na tory wyścigowe.

- Czy mogę używać Millers CVL Turbo w samochodzie wyposażonym w katalizator?
Tak, nie ma problemu jeśli chodzi o użytek na torze, rajdzie, lub przy okazjonalnym użytku na drodze, ale
systematyczne jego używanie nie jest polecane. W naszej ofercie znajduje się produkt, który nazywa się Octane
Plus (zwiększa liczbę oktanową benzyny o 2 oktany) i można go systematycznie stosować w samochodach
wyposażonych w katalizator.

_________________
www.pablogarage.pl


30 Sty 2011, 16:11
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.